- Take it or leave it?

Varje dag ställs man inför nya val, både stora och små. Allt från att välja frukost till ja, nu kommer jag inte på någon väldigt viktigt vardags syssla, men ialla fall, ni förstår?
Sedan ställs man inför större val som kanske inte sker varje dag men som ändå dyker upp i livet. Vad ska jag göra när jag blir stor? Vad ska mina barn heta? Var vill jag bo? Vill jag gifta mig? Sådana frågor som man alltid har funderat över sedan man var väldigt liten. Vilka val man gör påverkar hur man blir som person, vilka val man gör när man är liten påverkar hur det blir när du blir äldre. Tror jag...? Ett ord  kan vara avgörande för hur någonting kommer bli, ibland vill man ta tillbaka det, och ibland står man fullt för det.

Hur vet man att man har haft samma kläder för länge? När är det dags att slänga dem? Om gillar dem ska man ha dem kvar trots att de är gamla, omoderna och ointressanta? Är huvudsaken att man trivs med dem, att de är sköna att ha på sig, eller borde man köpa något nytt bara för att det är kul med något nytt, även om de gamla var mycket mycket mer bekväma?

Ja, jag vet inte riktigt vad jag flummar om, för mycket tankar på en och samma gång kanske? Borde tänka mindre och plugga mer, men det är svårt när tusen tankar snurrar runt samtidigt. Kan man både äta kakan och ha den kvar?

Kommentarer
Postat av: Linn

Alltså, varför vill du ha en kaka om du inte ska äta den? hahaha, nej förlåt. jag förstår vad du menar, jag bara stör mig på det ordspråket ;D

2010-10-13 @ 20:54:10
URL: http://thelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0