- Värmland runt på 9 timmar

Tjillevippen!!
Sitter här och är dödstrött. Varför går du inte och lägger dig då, tänker säkert ni? Jo, svaret på frågan är relativt enkelt, jag är påväg, men ska bara skriva klart det här inlägget först. Måste ju berätta om min fantastikst spännande dag. Började tidigt imorse, då jag satte mig på cykeln och for iväg till universitetet, för att där sätta mig på en buss som skulle ta mig Värmlandrunt, närmare bestämt: Karlstad - Deje - Munkfors - Ekshärad - Ransbyn - Finnskogen (trevligt ställe det där förövrigt) - Torsby - Sunne - Karlstad. Det blev en total restid på cirkus 9 timmar. Jag ska inte säga att det var tråkigt för det var det absolut inte, men kanske att det blev lite mycket bussåkande och lite mycket upprepningar av information, och lite mycket Mr X. Dock lyckades vi änntligen klura ut namnet på Mr X idag, som vi har undrat? Lärde mig också att i Finnskogen bor det ungefär mindre än 1 människa per kvadrat kilometer, och att det är mer troligt att stöta på en varg än en människa? Kunde aldrig ha gissat på detta resultat efter att ha sett landskapet (märk ironin). Det var det jävligaste och ödsligaste stället jag har varit på och kan för min Gud inte förstå tjusningen med att studera Finnskoga?! Granar, tallar, granar och tallar...ETT HUS!!!...gran,tall, gran och så vidare.
Men utöver allt detta måste jag ändå sammanfatta det hela med att säga att det ändå var en rätt lyckad resa, kul att hitta på något med klassen och kul att få leka guide...ännu något ironiskt sagt av mej där på slutet. Puh, som min röst skakade när jag pratade i den där förbannande mikrofonen, iiiikh, ändå kände jag mig inte nå vidare nervös. Är nog så att jag inte är gjord för sånt där trams ändå?;D

Nej mina vänner, nu ska jag nanna kudden, ska äta lunch med mormor kl.11 så det gäller att gå upp tidigt om man ska hinna äta frukost innan xD och sedan på kvällen ska jag träffa min älskade Beeeeaaa!! Very long time ago it was, and it´s gonna me gryyymtish!!!

Hasta luego <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0