- Ja, vad säger man?

Den här hemska veckan börjar lida mot sitt slut, tack och lov, det mesta har bara känts tungt och jobbigt. Självklart har den haft sina ljusa stunder, det kan jag inte förneka, men inombords har det ändå bara kännts kalas tokigt...
Hur som helst i Onsdags var jag ute på nöjes en sväng, helt okej, drack dock världens äckligaste cider, fy i helsingland så illa den smaka, men gapar man och bara sväljer så, ehm?

Igår hände det, jag red ut själv för första gången i hela mitt liv, jag har ridit i hur många år som helst, typ 15 år? Men aldrig ridigt ut själv, helt ensam. Det var grejt, tyst och stilla och alldeles alldeles underbart? Nja, inte helt kanske, känns lixom lite läskigt att sitta på någon annans häst, hoppas på att inget händer lixom...typ? Nej, men Smarinn var en riktig piggelin, testa mig? Hur som helst var trav ingenting för honom, en härlig galopp laddade han för hela resan och på sista fältet där underlaget var något torrare fick han väl som han ville...snacka om galopp, herregud, vi flög fram, jag hade ju inte allt för mycket att säga till om, men han saktade snällt av i slutet och efter det var han from som ett lamm, dock var han inte på humör för att gå sakta och leta kantareller, men vad kan man begära? xD Hur som helst var det en helt okej tur, jag gillade det skarpt!

I kväll ska jag försöka mig på en sväng på stan, får väl vad det har att erbjuda, vädret gör en ju inte direkt peppad, men annars så! Och imorgon, ja vi får se, kanske ut då också, vem vet vem vet?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0