- Hur ska det gå...

Här sitter jag i vardagsrummet, och försöker få ned något jag inte förstår på ett papper. Jag försöker skriva en tena som ska vara inlämmnad och klar 16.00 idag, men det ser mörkt ut. Jag förstår ingenting, jag vill inte förstå, jag orkar inte, och mina tankar slår volter i huvudet och nä, det går bara inte. Jag tänker på allt annat utom kulturgeografi, överallt i huset påminner jag mig själv om saker som jag inte borde göra just nu. Jag klarar inte av att sitta nere i källaren, det saknas något där. Därför sitter jag i vardagsrummet istället. Han var bannimej med överallt till och med när man satt och plugga hade man honom i knät eller liggandes över tangentbordet. Kollar ut i köket på den tomma bänken, ingen  misse mat där inte. Ska köpa ett album sen när jag är klar, sedan ska jag rensa ur alla bilder jag har på honom och sätta in i det där albummet. Måste begrava honom också, men fan vad det pissar ute. Regnar gör det, pappa är ute, han kanske redan har börjat? kanske lika bra för jag orkar nog inte va med ändå. Nee, det här går inte, nu måste jag fortsätta med helvetes tentan, som jag inte förstår ett jota av, hur ska det gå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0