- Kanske låter värre än vad det är?

Av någon anledning så är det så mycke roligare att sitta här och skriva än att skriva en Pm i Word.
Jag känner dessutom att jag måste få ut lite av min aggressioner på något sätt.
Jag vill börja med att rikta stark kritik till högre studier och lärare i största allmänhet.
Under hela min skolgång har jag mött lärare som kräver en massa saker som inte framgår förens man är bedömd och då är det oftast för sent att ändra sig.
Universitetet är jäkligt duktiga på att ANTA att man redan kan allting. Hur man skriver, vad saker och ting är och hur allt fungerar.
Hej är det bara jag som är dum i huvudet eller ska man förstå allt INNAN man utbildar sig.
Jag trodde att man går i skolan för att lära sig, men här verkar det heeeelt tvärt om. Helst ska man nog kunna allt innan så att folk slipper anstränga sig att lära ut. Vad är ens meningen med hela grejjen att utbilda sig om man redan ska kunna allting?
Jag har insett att universitetet är till för de som redan är kunniga, duktiga och jävligt ambitiösa. Språket är överdrivet seriöst och helst ska allt ske på engelska. Fan heller att G i engeslka B räcker för att klara sig igenom den litteratur och de rapporter man ska läsa för att sedan ha en fet tenta på!
Vem kom ens på att man skulle ha tentor?
Det är inte rimligt att man ska komma ihåg allt man läser när man har hur mycket som helst att läsa. Och JA, jag vet att det inte är meningen att man ska läsa allt. Nej, för man ska ha den förmågan att ta ut det som är viktigt. Men då skulle ja vilja veta hur JAG som en liten elev ska veta vad NI som lärare anser är viktigt. Jag är går i skolan för att lära mig, och då skulle det vara snällt att också få veta VAD man faktiskt ska kunna.
All den här kritiken kanske inte bara är riktad till universitetet, detta med att läsa 100 tals sidor skedde faktiskt på gymnasiet också, och varenda jäkla gång misslyckades jag på sådan prov.

Hej ida heter jag och jag är grymt omotiverad till att skriva en salstenta, och jag är jäkligt motiverad till att hoppa av den här skiten och flytta till Afrika! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0