- Något annat, något stort

Jag har börjat tänka. Jag har faktiskt börjat tänka en hel del, tänka på vad jag vill göra med mitt liv. Jag vill åstakomma något stort, något betydelse fullt.
Tanken slog mig nog på allvar idag, då jag lyssnat på föreläsningar om klimatförändringar och turism. Turism är en stor del till all den negativa miljöpåverkan som sker idag. Inte bara transport utan också uppvärming och nerkylning av olika slags hallar, konstsnö och simbassänger är bara ett axplock av vad som kräver en massa energi för att fungera. I nu läget gynnar tursimen endast de som har pengar och som redan lever ett bra liv. Men vad händer med de i tredje världen?
Tanken slog mig att jag kanske ville bli psykolog, men då utblidningen ligger på 5 år försvann genast motivationen. Kanske kan man den valfria terminen välja någon kurs i psykologi?
Än är det för tidigt att ge upp turismprogrammet, men jag har planer det har jag.
Mitt nuvarande mål är att skapa en ridanläggning för handikappade barn och ungdommar, med syn och funktionshinder. Då kanske inte turism är helt fel att läsa, då jag kanske kan locka personer från alla håll?
Som sagt jag vill åstakomma något bra i mitt liv, inte bidra till försämrad miljö, ska jag forsätta läsa turism ska jag se till att finna en miljövänliglösning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0