Snö, snö och ännu mer snö!!

"Snön ligger tjock på gator och torg, det knastrar så skönt under mina skor"

Jo, men att snön ligger tjock på gatorna är inte direkt någon överdrift. Det sjukt mycket snö. Imorse skulle vi åka till Vålberg för att spela/titta på hockey. Vi åkte 07.00 hemifrån. Mamma gasade på som en dåre på vägarna för att komma fram, det gick jätte bra, ända till vi skulle ut på motorvägen. Den dumma plogbilen hade fixat världens vall på påfarts sträckan till motorvägen, så när vi skulle köra där tog det stopp, eller ja. Det tog stopp för oss för att en annan bil hade fått stopp. Det vara bara att bege sig ut och knuffa. Sedan kom en anna bil bakom oss och han hade en snöskyffel med sig. Tackar!!
Vi skottade loss bil nr 1, sedan stacka han. Schysst det!!!
Sedan var det vår tur. Vi satt verkligen fast, men vi kom loss tillslut. Men vi var snälla och hjälpte den andra bilen också.
Ja, när man måste skotta sig ut på motorvägen. Då har det kommit lite för mycket snö på en gång.

Grums förlorade mot danskarna Rödövre(?) nånting, det var tråkigt, men men så kan det gå.

Jag, mamma och Bonzan blev jagade av en plogbil, det var rätt kul faktiskt.

Men fatta vad länge jag har varit uppe nu. Och klockan är inte ens fyra. 06.00 på en söndag, det är inte dåligt det!!

Skola imorgon. Hej och hå, vad jag längtar. Eh, neeeeeeeeej!!

Det ska bli plusgrader imorgon!! Gött med slask!! Icke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0