Sup och helg, nu är det svälj?

I fredas vaknade jag klockan tio, och kände inte direkt att det var midsommarafton, vi skulle inte göra någonting och regnet öste ner, YES!! tänkte jag, värsta rockigt....
Halv elva ringer farfar och frågar ifall jag vill med till Stockholm, och det ville jag ju, grejjen var bara att dom skulle åka DÅ!!
Jag bara: JAHA, men jag är inte klar!!
Men dom skulle komma om en kvart så jag fick lite tid på mej, så jag duschade och packade väskan på en KVART, rekord!
Klockan elva satt jag i bilen påväg till storstaden...midsommarafton i skärgården blev det, nästa som pripps blå reklamen, men bara nästan, solen sken inte och inga klippor att sitta på, men havet fanns där, och värsta villorna, å DEN söta dansbanan som hade världens utsikt mot havet, mysigt mysigt...bandet som spelade hette "salta mandlar" bara så ni vet;D haha

Igår var det REGN hela jävla dagen, men det hindrade inte oss från att ta oss en ridtur, barbacka, utan hjälm och utan tyglar, jag och matilda var bäst!! Men sitter man på världens snällaste hästar så är det inte så svårt...ett tips bara ha INTE grå mjukisbyxor på er om ni sitter på en gul häst, blir inget lyckat resultat när man stiger av...men men...
Sedan bar det av till ett annat stall, till den stora jätten GIGANT, 1,80 hög, TJA!!!
Men lilla ida hittade sin favorit, Domingo, så vi hånglade loss där:P, för er som inte förstår er på hästar så lät det inge bra, men så var det iaf;D
När vi kom hem ett antal timmar senare, blev det mat, pommes frites(från och med nu är det typ äckligt), och därefter såg vi på film, den sista Wallander filmen, som slutar jätte hemskt, men någon idiot hade ju redan berättat slutet för länge sedan, KUL!!!!! verkligen! Men det blev en chock ändå..;(

Idag åkte vi hem, fatta vilken dryg biltur det var, efter att ha "sovit" på en 60 centimeter bred dyna, som inte ens var lika lång som mej, och blivit både sparkad och slagen och utskälld i sömnen av kussar, så var man inte så himla pigg på att sitta ihoptryckt i mitten i en bil, med en hårdgrejj under sitsen!! Shit!!! Dessutom stannade vi på MAX och käkade mat, så nu är iallafall jag spy färdig...

Aja, en massa klagande blev det, men det var en underbar helg ändå, mycket bättre än om jag stannat hemma kan jag tänka mej, och vill jag till Stockholm igen så får jag åka dit redan nu till veckan, jag överväger frotfarande mitt beslut...

Det var allt!! 


Kommentarer
Postat av: Josefine kusselanten :-)

Min fars fyllereplik..."Sup o helg, nu är det svälj ;DHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!
en riktig trevlig blogg, min kära kusselant :-)

2007-09-21 @ 10:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0