- Nattlig filosofi

Hösten är lika underbar som den är förjävlig. Lika starka som de där härliga stunderna är med fina färger, sol och kyla, varm choklad i soffan, lika stark blir depressionen. Pluggstress, framtidsstress. Tiden bara springer förbi i ett rasande tempo. Affärerna har redan börjat med julpynt, och min julkänsla sen förra året har ju typ nyss släppt. Ja, inte var det längesen i alla fall. Inte vare längesen som nyår slutade inne på toan, och dagen efter var, ja, vad ska vi säga...låter föregående mening tala för sig själv tror jag. Vad jag vill säga är att tiden går fort och man hinner inte smälta händesler innan det är dags för nya....
Det värsta när man känner sig deppig är att man inte vill hänga med någon, samtidigt som man känner sig som den mest ensammaste personen som finns. Hallå, det här går icke ihop dåra? Man gör ju sina egna val, man följer sin vilja men ändå blir det fel. Det är gräsligt vad djup man kan bli på kvällen, slash natten. Helt sjukt. Tänk om man kunde vara lika flitig med uppsatsen, haha what a joke.

Dock känns det som att jag har fått nytt kött på benen efter dagens träff. Vänersborg och Mariestad here I come, en resa lär det bli, hur när och så är ju dock inte bestämt. Krävs nog att jag rycker upp mig lite innan det är dags, kolla upp lite grejjer och så...wääk, känns som om målet är långt bort, men jag ska banne mig lyckas, jag ska kunna ta ut en examen till sommaren, det ska jag verkligen!!!

Kommentarer
Postat av: Teresia

Word!

Dåligt med höstdepressionerna!



Skönt att det reder sig med uppsatsen i alla fall!

Vad skriver du om för något?:)

2010-10-14 @ 00:46:29
URL: http://taaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0