- What to do with the future?

Kan jag ha kommit att hamna i en sådan där "framtidskris" tro? Eller vad ska man ta att kalla detta elände? Med endast en vecka kvar till det sista datumet för att skicka in ansökningar till hösten står jag inför ett svårt beslut, vad ska jag läsa? Ska jag hoppa av mitt program, börja på ett nytt för att sedan hoppa av och hoppa på mitt gamla igen? Hm, kan vara värt det, då jag har fått ett intresse för samhällsplanering. Turismvetare med inriktning på stadsplanering, hur låter det? En kvällskurs i projektledning skulle kanske sitta på sin plats också. Jösses, det finns mycket att tänka på och jag har ingen aning om vad som är bäst, tänk om jag inte ens kommer in, då står jag där utan något att läsa, och vad ska jag då göra? Ibland vill man bara frysa tiden och hoppas på att någon annan tar i tu med sin egna framtid. Fiffigt eller hur?

Jag vet just nu vare sig upp eller ner, mer än att mitt förra alternativ att läsa kulturgeografi C har slocknat, det är inte längre ett alternativ. Det är inte det jag vill. Frågan är bara vad det det är jag exakt vill?

Får försöka sova på saken. Uppstigning tidigt för att hälsa på Smarinn, klättra och galoppera står på schemat imorgon, och jag hoppas vid min Gud att han har lugnat ner sig, han var inte alls rolig igår. Vart tog den lugna filbunken vägen, den trygga och lugna lilla filbunken, hm, även solen har visst sina fläckar som det så fint heter.

Dessutom så undrar jag vart min efterlängtade skinnjacka har tagit vägen. Hallå? Shestore, har ni gått under jorden eller, jag la min beställning innan statusen om "slut på storlek bla och bla" ändrades. Så ni skulle bara våga skylla på det, jackan är betalad och klar så det är bara att punga ut med den!! Geeee mig, tänker banne mej inte vänta ända till vecka 19. Glöm och dröm!!

Yeah yeah, ett långt men samskigt inlägg blev det visst, nu ska jag vila huvudet och ladda inför morgondagen. Puss och Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0