- Stupid cupid

Jag måste verkligen vara fruktansvärt dum i huvudet, eller också är jag bland de få som verkligen kan något? Sedan när blev det tillåtet att fylla ut en text med en massa "blaha, blaha"? Har man inte alltid lärt sig att plocka bort det som inte är relevant och försöka korta ner texten om möjligt. Visst har man suttit i tre år på gymnasiet och kämpat för att få ihop en analys på 4 sidor, men det har ju också sagts att man ska hålla sig till ämnet. Innehållet är viktigare än antal sidor, kvalitet före kvanitet och så vidare...
Universitetet däremot, det är en heeelt annan värld, där verkar det tydligen vara sidor före innehåll?! Okeej? En uppsats är inte bara på 10 sidor! Nehej?
Där satt jag som ett frågetecken, och kände att jag inte visste någonting.
- Om det blir tufft, fyll ut, fyll ut med lite sånt, och ta med det, bara så du får ihop det, sedan är det ju alldeles för tunt med bara 2 intervjuer, det förstår du väl?
- Me...
- Hur har du tänkt här egentligen?
- Ja...
- Jag har ju sagt att man hela tiden ska skriva på metoden, kommer du verkligen hinna det här nu, den ska vara klart nästa vecka, och jag åker bort...
- Eh...
- Ja, du får väl skriva på metoden och berätta varför du har fått ihop så lite empiri, det är det viktigaste i hela uppsatsen, hur du har kommit fram till det..
- Mm...
- Det måste finnas en rödtråd genom hela!!

En röd tråd var det ja, frågan är då hur det ska kunna finnas en rödtråd om man ska fylla ut...
Jag hade tydligen också kastat mig för snabbt in i begreppet, måste fylla ut med, det gick för fort, bla bla bla...Hjeeelp!! Fan vad jag inte tycker om det här!! Jag vill inte vara sjeeelv!! Ensam....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0