- Lite filosofi kring politik och sexuella texter

En del saker är väldigt märkliga, just nu tänker jag på 2 stycken specifika saker. För det första är det Eu-val imorgon och som det ser ut nu så kommer Piratpartiet få en mängd röster och procent. Visst, jätte kul för dem och de som röstar på dem, MEN som Tony Irving skulle ha sagt, hur moget är det egentligen att rösta på dem? Alltså, de står i princip för EN sak, och en saken är de EMOT. I de flesta frågor som är viktiga som tillexempel utbildning, arbete och sjukvården har de ingen som helst åsikt. Hallå, hur tänker ni som röstar. Ibland kan man undra ifall 18 år är för ungt för att rösta, jag tror att många röstar på just piratpartiet just för att de inte vet något annat, för att de egentligen inte bryr sig. Jag menar vad skulle hända ifall de blev så stora att de typ skulle ta över efter moderaterna eller socialdemokraterna och styra landet? Vi är emot Ipred-lagen, men resten skiter vi i, eller vad? Hm, jag är inte politsik aktiv, men på senare tid har jag faktiskt börjat fundera på vart dagens samhälle är på väg...

Från politik går vi raskt över till något helt annat, tror jag, det gäller en låt. En cover(?), ni har kanske hört Milow med Ayo Technology som även görs av 50 cent och Timberland(?), som spelas flitigt på radion. Seriöst har ni någon gång reflekterat över texten? Folk brukar bli upprörda över porr och lättklädda scener, men vad sjutton vill ni kalla denna låt då? Det är banni mej porr i text form framförd som en mjuk ballad? Ayo, jag fattar inte egentligen hur det här är okej, men förmodligen tänker  typ vuxna att till exempel barn inte förstår engelska, kanske stämmer, för vem vill att sin unge ska gå runt och sjunga:

What should I do, on all fours
Now that that shit should be 'gainst the law
Different style, different move, damn I like the way you move
Girl you got me thinkin' 'bout, all the things I do to you
Let's get it poppin' shorty we can switch positions
From the couch to the counters of my kitchen

Ooh, she wants it, ooh, she wants it
Uhm, she wants it, I gotta give it to her

She wants it, uhm, she wants it
Mmh, she wants it I gotta give it to her
I gotta give it to her

Okej, texten är väl inte den lättaste att sjunga med i men ändå, hallå?! Jag kan väl knappast vara den enda om har reagerat eller? Dessutom så känns det som att det är skillnad på vilken artist som framför den. Hade det varit 50 cent så skulle den ha cencureats rätt igen, precis som Candy Shop, jävlar så dumt att ens komma på att cencurera den låten. Om man nu är tvungen att cencurera kan man ju lika gärna skippa den! xD Lite komiskt kanske...Se där Ida blev visst lite djup så där på kvällsqvisten, blir nog att sova snart, haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0