- Vad är ett pm?

Ordet pm är en förkortning av latinets promemoria, "för minnet". Ett pm (kan även skrivas en pm) kan sägas utgöra ett mellanting mellan den fria essayen och den vetenskapliga uppsatsen. I likhet med den vetenskapliga uppsatsen bör pm:t vara sakligt grundat och ta sin utgångspunkt i ett konkret källmaterial och inte bygga på fritt tyckande. Liksom essayen behöver pm:t dock som regel inte vara försett med den vetenskapliga apparat (fotnoter, litteraturförteckning etc) som normalt åtföljer texter av mer formell, vetenskaplig karaktär.

Så nu vet ni det!! Inte för att jag känner mig något klokare här men, jag tragglar vidare.
Spyr nog snart på Smögen by the way. Sitter här och skrivet om denna lilla ort, åsså kommer mamma hem med en Baguette med SMÖGENRÖRA!! Herregud, vad vill världen mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0