Palla rubrik

Mobilen ringde 07.20 imorse. SMS?? var min första tanke, men ack, det var alarmet!! Jag önskade så innerligt att det hela var ett skämt, men icke.
Det var bara att masa sig upp, och göra sig iordning.
Klockan 9.00 satt jag på cykeln påväg mot stan. Jag undrar just vad alla jag mötte tänkte om mig. Råsminkad, och ute och cyklar tidigt en lördag morgon?
09.20 kliver jag in genom portarna på Mitt i City, letar febrilt efter ett käntansikte. Jag knallade fram till den lilla skara som jag trodde tillhörde min grupp, och ja, jag trodde rätt.
09.40 stod vi på scen och "repade" inför dansuppvisningen som skulle äga rumm klockan 11.00.
För er som missade detta så kan jag meddela att ni inte behöver vara ledsna. Det var totalt värdelöst. Vi stod längre på scen och väntade på musiken, än vad vi dansade. Det var förjävligt!!
Vet inte om vi skulle ha dansat något mer under dagen, men jag struntade hursomhelst i det, och åkte hem och sov i stället.
Jag ångrar inte att jag åkte dit, för varje framträdande är bra övning, men det hade ju inte behövt vara så värdelöst...

Just nu så sitter jag och pluggar samhällskunskap, FN kan ta sig på något seriöst ställe, jag fattar inte varför det måste vara så tråkigt med samhällskunskap. Varför måste det vara så blodigt seriöst hela tiden? Kan man inte piffa till det lite? Nej, just det, Mr Brown är ju lärare, jag glömde det!!

"ratificerats av erfoderligt antal stater"?
Någon som känner för att översätta till svenska?
Tack på förhand!


Kommentarer
Postat av: Emma

haha exakt den där meningen som är oförstålig tänkte jag skriva upp på min blogg och fråga om någon kunde tolka ;D första delen i häftet var svår pga. svåra ord och avancerad text.. Men att odm struntade i allt vad radbrytning och det heter så blev den ännu svårare

2007-10-20 @ 19:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0